W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Przedsiębiorstwo Bajtocki Lotek specjalizuje się w przeprowadzaniu gier liczbowych i loterii pieniężnych, wśród których największą popularnością cieszy się loteria o nazwie Gra w litery. Również Bajtazar postanowił spróbować szczęścia w grze.
Kupon do Gry w litery zawiera pozycji. Na każdej z nich można zakreślić jedną z trzech liter: A, B lub C. Poniższy rysunek przedstawia przykładowe wypełnienie kuponu dla :
Losowanie zwycięzców przeprowadza się przy pomocy maszyny losującej, w której znajduje się metalowych kulek trzech rodzajów: kulek z literą A, z literą B i z literą C. W górnej części maszyny jest rozmieszczonych równomiernie otworów o średnicy mniejszej niż średnica kulki. W pewnym momencie losowania włączany jest mechanizm pneumatyczny, który powoduje, że do każdego z otworów przyssana zostaje jedna kulka. Wypisując kolejno litery znajdujące się na wylosowanych kulkach, otrzymuje się ciąg złożony z liter, stanowiący wynik losowania. Szczęśliwi właściciele kuponów, na których zakreślono taki właśnie ciąg liter, zdobywają nagrodę główną - milion bajtalarów do podziału. Na rysunku przedstawiono wynik losowania, przy którym powyższy kupon uzyskałby główną nagrodę.
Bajtazar nabył kupon i zakreślił na nim liter. Zanim jednak zdążył złożyć swój kupon w kolekturze, w mediach pojawił się przeciek, że losowanie w Grze w litery nie jest do końca uczciwe. Zbadano bowiem, że kulki tego samego rodzaju - czyli z tą samą literą - odpychają się i nigdy nie ustawią się przy sąsiednich otworach w trakcie losowania (np. układ kulek przedstawiony na powyższym rysunku nie byłby możliwy).
Bajtazar, dowiedziawszy się o tym, postanowił zmienić ciąg liter, który wskazał, tak aby żadne dwie kolejne litery w ciągu nie były takie same. Żeby nie kusić losu, chciałby zmienić możliwie najmniej liter w swoim ciągu. Pomóż Bajtazarowi ustalić, ile liter musi zmienić.
Pierwszy wiersz wejścia zawiera jedną liczbę całkowitą (). Drugi wiersz zawiera ciąg złożony z znaków A, B i/lub C. W ciągu tym występuje co najmniej jedna para sąsiadujących ze sobą takich samych liter.
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą dodatnią - minimalną liczbę liter w ciągu, które trzeba zmienić, tak aby żadne dwie takie same litery nie występowały w nim obok siebie.
Dla danych wejściowych:
10 BAACBBAAAC
poprawną odpowiedzią jest:
3
Autor zadania: Jakub Łącki.